Tworzenie marki
Jeśli nie jesteś gigantem produktów konsumenckich, lub seryjnym przedsiębiorcą, w życiu biznesowym jest kilka okazji, że będziesz musiał pomyśleć o stworzeniu zupełnie nowej marki.
Jeśli aktywnie o tym myślisz, to prawdopodobnie dlatego, że zaczynasz działalność gospodarczą. Łączysz dwie firmy, tworząc firmę lub uruchamiając nowy produkt lub usługę.
Wszystkie te cztery okoliczności są różne i stanowią wyzwanie na swój własny, niepowtarzalny sposób. Wszystkie są bardzo podobne, ponieważ dotyczą strategii marki i nazewnictwa.
Startupy mają względny luksus czasu. Są nowi, są nieznani i mają zasłonę anonimowości, za którą mogą stworzyć firmę przed wprowadzeniem jej na rynek z dobrze skonstruowaną marką. Facebook, Apple, Google były jednocześnie startupami.
Fuzje są znacznie bardziej skomplikowane. Firmy, które się łączą, są samodzielnymi przedsiębiorstwami, a fuzja w pełni przygląda się inwestorom, klientom i pracownikom jako zainteresowanym stronom. Oparta na marce opowieść o tym, dlaczego się łączą, poza bezpośrednimi synergiami biznesowymi, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Trzeba podejmować odpowiedzialne decyzje o nazwach.
Obecnie tworzenie marki i nazwy musi być starannie ocenione pod względem ich wartości kapitałowej i rentowności.
Tworzenie marki dla nowego produktu
Tworzenie marki dla nowego produktu lub linii usługowej równoważy stopień wyjątkowości produktu lub usługi z siłą i rolą marki macierzystej. W ramach odpowiedniej strategii będzie miała zazwyczaj bardziej opisową nazwę. W każdym przypadku podejście do nazwy może się różnić w zależności od okoliczności i potrzeby. Ale wszystkie muszą być zakorzenione w opartej na faktach strategii marki, której podstawą jest stwierdzenie dotyczące pozycjonowania.
Pozycjonowanie jest pisemnym opisem idealnej pozycji, którą firma chce, aby jej produkt lub jej marka zajmowały w głowach swoich docelowych odbiorców. Definiuje: kim jesteś jako firma i co robisz, twoimi klientami. Dla kogo to robisz, jaką wartość dostarczasz poza tym, co produkujesz i zapewniasz oraz w jaki sposób umożliwia ona Twoim klientom odniesienie sukcesu.
źródło:http://www.brandingbusiness.com
Data wpisu 15.08.2018r. Poznań.
Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem nowej marki, wprowadzasz nowy produkt lub chcesz stworzyć nową nazwę dla swojej firmy, koniecznie sprawdź naszą ofertę lub najlepiej skontaktuj się z nami!
Tagi: